INNOWACJA PEDAGOGICZNA
pt. „KOMIKS LEKTUROWY”
OGÓLNE ZAŁOŻENIA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
Realizacja: Szkoła Podstawowa nr 42 we Wrocławiu
Przedmiot: elementy programu realizowane w ramach obowiązkowych zajęć lekcyjnych
Rodzaj innowacji: innowacja programowo – metodyczna
Adresaci innowacji: klasa 3b – prowadzone przez Jolantę Korkuś
Data wprowadzenia innowacji: 01.09.2021 r.
Data zakończenia innowacji: 30.06.2022 r.
Opis innowacji
- Największym wrogiem skutecznej nauki jest zniechęcenie oraz brak motywacji do pracy! Tylko odpowiednio zmotywowany i zaangażowany uczeń jest w stanie sporo zapamiętać z zajęć, w których uczestniczy. Celem innowacji: KOMIKS LEKTUROWY jest rozwój kompetencji literackich uczniów. Lekcje poświęcone lekturom często bywają znienawidzone przez uczniów, którzy z czytelnictwa czerpią coraz mniejszą przyjemność. Często traktują je jako przymus, książki czytają pobieżnie, bez pełnego zrozumienia czytanej treści.
- Komiks to forma bardzo bliska uczniom. Tworzenie komiksów lekturowych ma sprzyjać lepszej atmosferze podczas zajęć oraz pomóc zwizualizować wszystkie najważniejsze elementy świata przedstawionego przeczytanych lektur.
- Uczniowie na początku roku szkolnego przygotują specjalne zeszyty, w których gromadzić będą tworzone przez siebie komiksy (na podstawie gotowych szablonów lub samodzielnie).
- Istotne jest to, że komiksy mogą być tworzone również przy pomocy darmowych generatorów dostępnych w Internecie. Zatem innowacja może być z powodzeniem kontynuowana w przypadku nauczania zdalnego
Cel główny:
Nadrzędnym celem innowacji jest popularyzacja czytelnictwa oraz jak najlepsze zrozumienie treści omawianych lektur szkolnych.
Opracowała:
Jolanta Korkuś